12 Şubat 2012 Pazar

Cilt Tipi,Cilt Bakım Ürünleri-

Merhabaaa hanımlarr.Hepimizin derdi cildimiz.Bu konuda kendi fikirlerimi yazmayı düşündüm.Alıntı değildir.

Cildimiz bizim için çok önemli,bu konuda hepimiz hemfikiriz sanırım.Cildimiz çok hassastır.Özellikle yüzümüz.Hele bu kış aylarında pul pul dökülür,pütür pütür olur,kızarır,gerilir.Mevsim değişikliklerinden nasibini alır.Şimdi söze nasıl başlasam bilemiyorum ama demiştim,ben yüzümü düzenli olarak temizleyen biri değilim ama haftalık peeling ve maskeyi eksik etmem.Çünkü yüzüm gerginken,kızarıkken rahatsız olurum,o gün zevkim neşem yerinde olmaz.Belirttğim gibi alıntı yapmayacağım.Kendi yöntemlerimi yazacağım.
İlk önce cilt tipinizi bilmelisiniz.Kuru,Yağlı,Karma,Hassas. 
Gergin,kızarık,yağlı olmayan,sivilce siyah nokta pek olmayan fakat pütürlü bir cilde sahipseniz.Cildiniz kurudur.Kuru cilt çok sinir bozucudur.Kırışıklıklar erkenden göz altlarından belirir.Fakat sivilce problemi pek olmaz.(: 
Yağlı bir cilt kaygandır,sivilcelidir ve fevkalade siyah noktalıdır.Çünkü bu yağlar gözenekleri tıkar.Buda rahatça siyah nokta oluşumu sağlar.
Karma ciltte ise alın,burun ve çene hafif yağlıdır.Buna bağlı olarak da siyah nokta ve sivilce problemi görür.
Hassas cilt jiletlenesidir.(kuru-hassas bir cilde sahibim lanet okuyorum) İnsanın eline hızar alıp yüzünü parçalayası gelir.Sivilce yoktur,siyah noktada yoktur.Ama feci gergin,kızarık,mermer gibidir.İnsanlar seri katil olarak algılayabilr bu tip kişileri.

Şimdi geldik napcaz bu ciltleri.İlk önce genç,of cildim şöyle böyle hiç bişey olmuyo demeyi kes.Hepimiz ergeniz hepimizin sivilceleri olucak.Önemli olan bu sivilcelerle bile güzel olmak.Erkekler takmıyo böyle sivilceleri merak etme,lisede falansan gayet normal algılayıp,konusunu bile açmıyolar.Şimdi ilk önce üstünde geçelim.Neler yapmayacağız ? 
-Sivilceleri sıkmanın yok yöntemi varmış öyle sıkınca geçiyomuş blabla,yalan.Mantık yürütüp düşünürsen bu sivilce,vücuttaki tabiri caizse -pisliği atmak için bişeydir.Böyledir.Gözeneklerde biriken yağ vs. bir süre sonra kendini atmak için bu yolu bulmuştur.Hormonlar fazla salgılanır falan.Sen bide bunu sıkarsan iyice mahvedersin.Bırak sivilce bu ne kadar durabilir ki yüzünde ? 
-Fondötene hayırrr. Hele bide inadına sivilcenin üzerine sıvarsan tıkanmış gözeneği bide sen tıkarsın.Bu cildin hava almaya ihtiyacı var ki sivilcenin geçme süresi kısalsın.Ama bizim millet anlamıyo.Yok illa o günki işine bakıcan.Ben yapmadım mı? Yaptım.Okula fondötenli gitmiştim bir yıl önce.Sonra ne oldu ? Matematikci geldi,Canım bak saçını topla tamam mı saçını toplayınca yüzün öne çıkıyo çok güzel oluyosun dedi,bide yanağımı sıktı.Oooooh.Farketmiştir tabiki fondöteni,üzülüyüm mü seviniyim mi bilemedim dostlar.Aman diyeyim.
-Diş macunu sürmeyeceğiz.Bide naneli naneli ohh yakıyo demi? Sende -rahatladı,geçer şimdi ehehehe- diyosun.Yok öyle bi dünya.O dişmacunu sivilceyi haşat etti biliyo musun ? Daha çok geçer o.Kusura bakma cicim ^^
Şimdi kilişe falan oldu ama hatırlatmak istedim.Cidden sivilcenizi fırçalayın falan diye yazı gördüm.Kardeşim bu sivilce dediğin diş gibi sert değil ki.Ölümüne fırçalayasın.-ki diş bile diş fırçası tarafından hırpalanır bir süre sonra.
Şindiiiiii,Cilt tipimizi de öğrenmiştik.O zaman cilt tipimize uygun jel,süt,köpük,sabun bulalım. Jel cildi hırpalar diye yazı görmüştüm.Bi yandan doğru ama jellerin içindede küçük topçuklar oluyo küreler.Nivea nnkini almıştım.Küçük küçük mavi toplar vardı içinde yüze sürünce gözünüyodu.Çok hoşuma gitmişti,ama gerçekten hırpalandım. :D Hassas cilde sahip olduğum için.Yağlı ve karma cilde sahip olanlar kullanabilir jelleri.
 Sütler hassas,kuru ciltler mucize gibi bişeyy.Olay in sütünü kullanıyorum şuan.Yumuşacık,bebek gibi yumuşuyor,gerginliği atıyor resmen.Olay temizleme sütü,önermekten öte gözünüze sokmak istiyorum.
Köpükler cildi çok kurutuyor.Bilmiyorum Avon unkini almış bulundum.Çok geriyor cildi.Yağlı ciltliler için uygun olabilir.
Sabunları iyi araştırmanız lazım.Glisein miktarı yüksek olmalı,yani normal el sabununu yüzünüze sürerseniz,kurutursunuz cildinizi.Bu yüzden aldığınız sabunun yüz sabunu olmasına dikkat edin.Dove u öneririm.Hemde sadece bir tl ye.Bu fiyata bu yumuşaklık kaçmaz diyorum. :D Şöyle altmış liralık yüz sabunları da var tabii.Size kalmış. 

 
10 Tl (küsüratları var tabi onları sallıyorum)



  
14 TL
Ben Beauty Bar ı kullandım.Go Fresh var onu da alıcam. 1 TL (:
Maskeler olacak öbür postta takipte kalın 


Xoxo


2 yorum:

  1. Nilera diye bir sabun var her cilt tipi için sabunu var.Banada cilt doktorum vermişti eczanelerde bulunuyor kesinlikle süper :)

    YanıtlaSil